Két fő csoportot különböztetünk meg:

– Eddzett üveg
Nehezebben törik, azonban törés esetén szilánkokra kell számítanunk.
Általában autóink hátsó és oldalsó üvegei ezzel a technológiával vannak ellátva

– Laminált üveg
Gyengébb mint az edzett üveg, viszont a két rétegnek és az összetartó fóliának köszönhetően strapabíróbb, így törés esetén sem kell félnünk, hogy az arcunkba robban.
Napjainkban az első szélvédők szinte kivétel nélkül laminált üvegek, azonban számos újabb autót szerelnek ilyen oldalsó illetve hátsó üveggel.





BESZERELÉS MÓDJA

technikától függően lehet:


RAGASZTOTT ÜVEG

⬇️Ragasztás

Amennyiben a sérült szélvédő eltávolítása megtörtént, elő kell készíteni a ragasztandó felületet, illetve az üveget. Ennek több lépése van, meg kell tisztítani minden szennyeződéstől és rozsdától a karosszériát, illetve letakarítani az üveget. Általánosságban elmondható, hogy ugyanolyan fontos jól előkészíteni, mint jól beragasztani. Manapság már kaphatóak olyan termékek is , amikkel pár lépést meg tudunk spórolni, de sárra, vízre akkor sem ragaszthatunk. Ennek a technológiának „hátránya” , hogy a művelet elvégzése után egy bizonyos ideig hagyni kell száradni, megkötni.





GUMIÁGYAS ÜVEG

⬇️Szélvédő-behúzás

Régebben használatos technológia, egy gumikeretet húzunk a szélvédő éleire, amely teljesen körbeéri azt.
Ennek a guminak van egy külső profilja is, ami pedig a karosszériára illeszkedik pontosan, ezáltal gátolva a beázást. Szerelési ideje rövidebb, behelyezés után azonnal használható az autó, nincs kötési idő.





FIX PONTOKON RÖGZÍTETT ÜVEG

⬇️Szerelés

Általában az oldalsó üvegek, némely esetben hátsó szélvédők. Nincs általános igazság, gyártó válogatja a szerelés módját, nehézségét, időigényét. Bár külön anyagok nem kellenek hozzá, de érdemes ezt is egy szakemberre bízni, az autószerelésben kevésbé jártas embereknek.